Rosabel Bofarull | piano i llenguatge

rosabelPiano i llenguatge

Vaig néixer a Valls. He combinat sempre els estudis de música, en llenguatge i piano, i els de literatura. Tinc una doble llicenciatura en els dos àmbits i això em permet encarar la docència de classes de llenguatge on el conte, la poesia, la fotografia i altres arts hi tenen un paper preponderant.

Algunes de les experiències que hem fet a la Robert Gerhard han estat premiades, com diferents treballs de creació musical reconeguts amb diferents premis Baldiri i Reixac o la presentació de les experiències creatives amb alumnes al Màster de Pedagogia Musical de la UAB i el Conservatori de Barcelona. D'altres experiències pedagògiques s'han publicat en revistes especialitzades com Música y Educación o Eufonía.

He escrit vuit cantates infantils  per a cor, orquestra, piano i narrador que hem estrenat amb l'escola Robert Gerhard: El petit avet, El peix irisat, Els colors de l'Àfrica, L'abre vell,  L'ovelleta que va venir a sopar, En Calvin no sap volar, En Pere i el bosc i La Mariona i la Menjanits. També sóc autora de la Xilofonada Poètica, projecte que combina poemes amb instrumental Orff i ho he versionat a partir de textos de Joana Raspall, Montse Ginesta, Tomàs Lluc, Lola Casas, M.Mercè Marçal i Salvador Comelles.

Tinc editats alguns llibres amb materials didàctics: Endevinalles musicals  i Un sac d'endevinalles, amb endevinalles per cantar, pensat per a la franja 3-8 anys, i Xilofonada Poètica amb poemes de M.Ginesta (aquests tres editats per La Musca) i Xilofonada Poètica amb poemes de J.Raspall (editat per Publicacions de l'Abadia de Montserrat).