L'AUTORA DE LA CANTATA

L'autora de la cantata és la Rosabel Bofarull.

La Rosabel Bofarull ha escrit aquesta cantata que, un any més, estrenarà l'Escola juntament amb les escoles convidades.

Aquesta cantata parteix del conte de Rut Brown "L'arbre vell" que explica la història d'un arbre que un bon dia apareix amb una creu blanca marcada a la soca. L'arbre és la casa d'un bé de déu d'animals i serà gràcies a la perspicàcia de tots ells que aconseguiran que no el tallin.

La cantata consta de vuit cançons. Les lletres parteix del text del conte i hi són molt fidels. Les músiques volen abarcar diferents estils i caràcters. Hi ha cançons amb la participació rítmica dels nens, n'hi ha d'altres que impliquen un moviment corporal. Hi ha des d'una havanera a un petit rock, hi ha cançons melòdiques i d'altres que juguen amb les paraules per a ser molt rítmiques.

La combinació de totes les obres aconsegueix construir una cantata diversa i amena, que combina diferents moments musicals.

L'obra ha tingut la col·laboració del Pol Berlinches i el Josep Boada en l'adequació de les veus orquestrals.

La cantata està dedicada a dues mestres molt estimades per la Rosabel: l'Àngels Arnaus, catedràtica de pedagogia musical del Conservatori municipal de música de Barcelona; i la Laura Borràs, professora de la Universitat de Barcelona i directora de la Institució de les Lletres Catalanes. I que tenen previst assistir el dia de l'estrena.