LA MÚSICA DE LA CANTATA

La música de la cantata En Calvin no sap volar és de la Rosabel Bofarull.

El projecte cantata va néixer fa sis anys, quan la Rosabel va posar música al conte tradicional El petit avet. No ho sabíem, però acabàvem d'obrir la caixa de Pandora de les cantates.

Així, i de forma ininterrompuda, hem anat preparant una cantata cada curs: El peix irisat, Els colors de l'Àfrica, L'arbre vell, L'ovelleta que va venir a sopar  i, enguany, En Calvin no sap volar.. I la música  i les lletres de les cançons ha estat sempre cosa de la Rosabel...

Totes les cantates tenen un punt en comú: que són històries amb uns valors latents, com l'amistat, la diferència, el respecte, el valor o la descoberta, amb un text per a lectors i unes il·lustracions interessantíssimes per als no lectors.

I totes tenen una mateixa estructura musical: vuit cançons que parteixen de la història del conte i un acompanyament orquestral amb una base de piano.

La Rosabel és  professora de diferents grups de Música i Moviment (MiM) i d'Iniciació i la coordinadora de tot el projecte cantata i, sense voler-ho, és el Calvin de l'escola: prefereix, a més de la música, els llibres i la biblioteca a moltes altres coses.